Obchodné podmienky www.vinarnatura.sk

 

Obchodné podmienky pre kúpu tovaru na diaľku prostredníctvom e-shopu www.vinarnatura.sk

 Všeobecné ustanovenie

Tieto všeobecné Obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Kupujúcim.

 Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) www.vinarnatura.sk, a  Obchodníkom je:

Obchodné meno: NATURA Kolíňany s.r.o.

adresa: Ulica pod Borinou 23, Kolíňany 95178

email: naturanerez@gmail.com  

tel. číslo: 0905 260 412

IČO:  36683981, DIČ: 2022256709, IČ DPH: SK2022256709

IBAN:  SK8902000000002228269056

Registrácia č.: OŽP-C/2006/09114-2/CR1, č. živ. reg.: 430-30058

zodpovedný vedúci: RNDr. Imrich Polyák

Orgán dozoru a dohľadu:

Slovenská Obchodná inšpekcia

Odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Staničná 1567/9, P.O.BOX 49A, 950 50  Nitra 1
Tel.: 037/772 02 16, E-mail: nr@soi.sk

http://www.soi.sk

http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Nákup v elektronickom obchode www.vinarnatura.sk  môžu uskutočňovať fyzické aj právnické osoby bez obmedzenia, za predpokladu, že sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami.

E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov a služieb na diaľku prostredníctvom elektronického zariadenia.

Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).

 

Postup pri objednávaní

Obchodné podmienky sú uzatvárané a nadobúdajú účinnosť objednaním tovaru zo strany Kupujúceho, čím sa uzatvára kúpna zmluva, s čím Kupujúci objednaním tovaru plne súhlasí a bol s Obchodnými podmienkami oboznámený v celom rozsahu.

Kupujúci si môže cez e-shop www.vinarnatura.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo "DO KOŠÍKA".

Po stlačení tlačidla "DO KOŠÍKA" sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie. Pre vytvorenie objednávky je Kupujúci povinný vyplniť údaje, ktoré od neho systém vyžaduje (pričom sa má za to, že ak Kupujúci uvedie svoje IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy. Pokiaľ bude pri registrácii Kupujúcim vyslovený súhlas s informovaním o novinkách a zvýhodnených ponukách, môže Obchodník registračné údaje použiť tiež na marketingovú aktivitu súvisiacu s jej činnosťou. Po registrácii bude každému Kupujúcemu priradené osobné konto, ktorým sa bude pri nákupoch prihlasovať na www.vinarnatura.sk. Pod týmto kontom budú vytvárané objednávky, evidované zľavy a iné výhody pre každého Kupujúceho. Prihlasovacie údaje Obchodník odporúča zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť (neplatí pri nákupe bez registrácie). Zároveň je v záujme každého Kupujúceho, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich poskytnutie inej osobe môže znamenať jej vystupovanie na www.vinarnatura.sk pod menom príslušného Kupujúceho. Kupujúci potvrdením objednávky potvrdzuje pravdivosť a správnosť údajov.

Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil / bol Obchodníkom oboznámený o vlastnostiach tovaru, o jeho cene a ostatných nákladoch, ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný Obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných Obchodníkom. Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme Obchodníka, o čom bude Kupujúci informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu sa zmluva o kúpe tovaru považuje za uzavretú, pričom jej predmetom je dodanie v objednávke špecifikovaného tovaru za tam uvedenú cenu, a to všetko za podmienok uvedených na stránke www.vinarnatura.sk, v týchto Všeobecných Obchodných podmienkach a v Reklamačnom poriadku.

Obchodník a Kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

Na vzťah medzi obchodníkom a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak

 Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 108/2024 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.

Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky. Oba dokumenty sú k dispozícií v sídle obchodníka k nahliadnutiu kupujúcim a sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že súhlasí so  všeobecnými obchodnými podmienkami ako aj s reklamačnými podmienkami.

 Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. Povinnosť písomného oznámenia zmeny je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu tými všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.

 

Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

Platobné podmienky

Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny cien od výrobcov, alebo dodávateľov tovaru.

Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH 23 %. Kupujúci uhradí predávajúcemu kúpnu cenu tovaru podľa cenníka Obchodníka platného v čase objednania tovaru, vrátane nákladov na doručenie tovaru:

·        dobierkou prostredníctvom kuriéra v mieste dodania tovaru,

·        bankovým prevodom (úhradu vykonávajte až po tom, ako Vám telefonicky potvrdíme dostupnosť objednaného tovaru),

·        hotovosťou pri osobnom odbere tovaru v Kolíňanoch (Ulica Pod Borinou 23, 95178).

Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru

Ak Kupujúci, pri platbe pred prevzatím tovaru, neuhradí objednaný tovar do 14 dní od potvrdenia objednávky, Obchodník má právo zrušiť rezerváciu tovaru pre Kupujúceho a označiť objednávku za neplatnú. Zároveň zaniká Obchodný vzťah medzi Kupujúcim a Obchodníkom.

Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu www.vinarnatura.sk, ktorú prevádzkuje Obchodník, je katalógom bežne dodávaného tovaru a Obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Bežná dodacia lehota je od 1 do 14 dní od potvrdenia objednávky, ktorú posielame e-mailom, alebo telefonicky. Ak Obchodník nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch (o čom bude Kupujúceho informovať) a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky Kupujúceho, zaväzuje sa dodať tento tovar Kupujúcemu najneskôr do 6 týždňov od uhradenia zálohovej faktúry. Orientačný čas doručenia bude zaslaný mailom alebo poskytnutý telefonicky.

Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady na účet Obchodníka, na ktorý mala byť úhrada poukázaná. Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, Obchodník sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať Kupujúceho, a ak nedôjde k dohode Obchodníka a Kupujúceho o dodaní tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, Obchodník sa zaväzuje do 15 dní vrátiť Kupujúcemu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ sa Obchodník a Kupujúci nedohodnú inak. V praxi je tovar spravidla dodaný kuriérom do 2 pracovných dní na dobierku.

Obchodník sa zaväzuje dodať tovar Kupujúcemu na adresu, ktorú Kupujúci uvedie v objednávke ako miesto doručenia.

Kupujúci je povinný prevziať zakúpený, alebo objednaný tovar, zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti, vrátane nákladov na doručenie tovaru.

Ak si však Kupujúci zásielku nepreberie z dôvodu neprítomnosti alebo z iného dôvodu, o ktorom Obchodníka včas vopred neinformoval, prípadné opakované doručenie bude vykonané na jeho náklady.

Tovar, ktorý je na osobné prevzatie sa pripraví v Kolíňanoch (Ulica Pod Borinou 23), bude Vám oznámené: „tovar na prevzatie“. Objednávka bude uskladnená – rezervovaná – max. 5 pracovných dní. Následne sa objednávka stornuje.

Dolu uvedené ceny za dopravu platia len pri vnútroštátnej preprave. Avšak predaj a doručenie tovaru nie je obmedzené len pre územie Slovenska. Cenu balného a poštovného mimo územia Slovenska je možné zistiť e-mailom alebo telefonicky. Za doručenie objednaného tovaru Obchodník účtuje Kupujúcemu poplatky vo výške (ceny sú uvádzané s DPH):

Kuriér GLS platba:

·        5,0 € - preprava do 2 kg

.        7,0 € - preprava do 5 kg

·        8,50 € - preprava do 20 kg

·        26,70 € - preprava do 30 kg

·        35,90 € - preprava do 50 kg

Osobne: bez poplatku, možnosť platiť v hotovosti.

Pri nadrozmerných produktoch bude cena dopravného komunikovaná telefonicky.

Pri zasielaní krehkého tovaru je prirážka od 3,0 do 21,70 €.

Zásielková služba - kuriér:                         

GLS: General Logistics Systems Slovakia, s.r.o. so sídlom : Lieskovská cesta 13, 962 21, Lieskovec

Storno objednávky

Ustanoveniami tohto článku 5 nie je dotknuté právo Kupujúceho, ktorý vystupuje a na www.vinarnatura.sk nakupuje ako spotrebiteľ, na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle príslušných právnych predpisov, ako je toto popísané v článku 6 nižšie.

A. Storno objednávky zo strany Kupujúceho 

Kupujúci má právo stornovať objednávku oznámením podaným telefonicky na čísle 0905 260 412 alebo e-mailom na adresu naturanerez@gmail.com, a to v prípade, že cena z objednávky (zálohovej faktúry) ešte nebola uhradená. V prípade, že Kupujúci stornuje objednávku po uhradení ceny z objednávky (zálohovej faktúry), ale ešte pred dodaním tovaru, hoci ešte neuplynula dodacia lehota podľa článku 4, Obchodník si vyhradzuje právo odpočítať si preukázané náklady spojené s vybavovaním tejto objednávky a v prípade tovaru označeného v ponuke textom "na objednávku" aj storno poplatok vo výške 20% z jeho ceny. 

B. Storno objednávky zo strany Obchodníka

Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť objednávku, alebo jej časť, ak nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky, ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, Obchodník bude bezodkladne kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode Obchodníka a Kupujúceho o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, Obchodník sa zaväzuje vrátiť Kupujúcemu do 15 dní na jeho účet alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.

Poučenie o práve Kupujúceho odstúpiť od zmluvy (platí iba pri nákupe cez www.vinarnatura.sk Kupujúcim, ktorý sa považuje za spotrebiteľa)

 Ak obchodník nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr., že tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z dôvodov vyššej moci, môže obchodník objednávku stornovať o čom kupujúceho informuje.

Taktiež má obchodník právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný obchodník vrátiť do 14 dní v prípade zrušenia alebo stornovania objednávky.

Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru alebo poskytnutia služby, a to bez udania dôvodu. V prípade ak súčasťou dodávky je viacero tovarov, pre začatie plynutia lehoty sa považuje dátum dodania posledného dodaného tovaru, ak si obchodník splnil informačné povinnosti podľa tohto zákona. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru.

Toto právo má spotrebiteľ aj v prípade, ak si tovar objednaný prostredníctvom internetu vyzdvihol osobne, priamo u obchodníka.

Ak sa spotrebiteľ rozhodne pre odstúpenie v tejto lehote, je potrebné dodržať nižšie uvedené podmienky:

  • Spotrebiteľ je povinný písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu obchodníka počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie podať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je možné uplatniť aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči.
  • V žiadosti o odstúpenie od zmluvy je potrebné uviesť číslo objednávky, dátum nákupu a číslo účtu či adresu pre vrátenie peňazí
  • Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§21 ods. 1 Zákona), ak bol tento tovar dodaný a spotrebiteľ ho prevzal.
  • Tovar je vhodné posielať kuriérom a poistený, nakoľko obchodník neručí za jeho prípadnú stratu alebo poškodenie počas prepravy.
  • Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
  • Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru

Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru, vráti obchodník peniaze za tovar vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. § 22 ods. 1) zákona č. 108/2024 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru prevodom na účet kupujúceho alebo iným dohodnutým spôsobom, a to najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru

 Ochrana osobných údajov spotrebiteľa

1. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je spotrebiteľom, oznámi Obchodníkovi svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.

2. Kupujúci resp. dotknutá osoba (ďalej ako „Kupujúci“ alebo „dotknutá osoba“) poskytuje osobné údaje Obchodníkovi dobrovoľne za účelom splnenia jeho povinností vyplývajúcich z kúpnej zmluvy a ďalšej komunikácie  s ním. Bez ich poskytnutia Obchodník nemôže riadne plniť zmluvu so Kupujúcim a preto ju nebude možné so Kupujúcim ani uzavrieť. Účelom spracúvania týchto osobných údajov je vystavenie daňového dokladu, predzmluvné vzťahy, identifikácia Kupujúceho, potvrdenie objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty, doručenie tovaru, registrácia na internetovom obchode www.vinarnatura.sk, informovanie o zvýhodnených ponukách a novinkách. 

3. Kupujúci čestne prehlasuje, že dáva súhlas v zmysle zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby Obchodník vo svojich informačných systémoch v manuálnej i automatizovanej forme spracúval a uschovával jeho osobné údaje v rozsahu  podľa odseku 8.1. týchto podmienok a to na účely uvedené v odseku 8.2. týchto podmienok. Obchodník sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi Kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Obchodník po splnení účelu spracúvania zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov Kupujúceho v súlade s ust. § 17 ods. 1 ZnOOÚ. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže Kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu Kupujúcim Obchodníkovi.

 4. Kupujúci si môže kedykoľvek svoje osobné údaje skontrolovať a zmeniť po prihlásení sa na stránke www.vinarnatura.sk.

 5. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účely uvedené v odseku 2. týchto podmienok.

 6. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené.

 7. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust § 6 ods. 2 písm. i) ZnOOÚ bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.

 8. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od Obchodníka vyžadovať

1/ potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o ňom spracúvané,

2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu:

a) identifikačné údaje Obchodníka a zástupcu Obchodníka, ak bol vymenovaný,
b)  identifikačné údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak Obchodník pri získavaní osobných údajov nepostupuje podľa § 8 ZnOOÚ,                                                                                                                                 

c) účel spracúvania osobných údajov,
d) zoznam osobných údajov alebo rozsah osobných údajov podľa § 10 ods. 4 prvej vety ZnOOÚ a

e) doplňujúce informácie, ktoré sú s ohľadom na všetky okolnosti a podmienky spracúvania osobných údajov potrebné pre Kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených záujmov v rozsahu najmä:

- poučenie o dobrovoľnosti alebo povinnosti poskytnúť požadované osobné údaje; ak Obchodník získava osobné údaje Kupujúceho na základe súhlasu Kupujúceho podľa § 11 ZnOOÚ, oznámi mu aj čas platnosti súhlasu, a ak Kupujúcemu povinnosť poskytnúť osobné údaje vyplýva z priamo vykonateľného právne záväzného aktu Európskej únie, medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, alebo zákona, Obchodník oznámi Kupujúcemu právny základ, ktorý mu túto povinnosť ukladá, a upovedomí ho   o následkoch odmietnutia poskytnúť osobné údaje,

- tretie strany, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje poskytnuté,
- okruh príjemcov, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že im budú osobné údaje sprístupnené,
- formu zverejnenia, ak majú byť osobné údaje zverejnené,

- tretie krajiny, ak sa predpokladá alebo je zrejmé, že sa do týchto krajín uskutoční prenos osobných údajov.

 9. Pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 14. je Kupujúci oprávnený oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií:

1/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jeho osobné údaje na spracúvanie,

2/ vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
3/ opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

4/ likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
5/ likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
6/ blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak Obchodník spracúva osobné údaje na základe súhlasu Kupujúceho.

 10. Právo Kupujúceho podľa odseku 8.10. bodu 3 a 4 možno obmedziť, len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana Kupujúceho, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.

 11. Kupujúci na základe bezplatnej písomnej žiadosti má právo u Obchodníka namietať voči
1/ spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu, a žiadať ich likvidáciu,
2/ využívaniu titulu, mena, priezviska a adresy Kupujúceho na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo

3/ poskytovaniu titulu, mena, priezviska a adresy Kupujúceho na účely priameho marketingu.

 12. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u Obchodníka kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) ZnOOÚ vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jeho práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka Kupujúceho je oprávnená, Obchodník je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie Kupujúci namietal, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.

 13. Kupujúci na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u Obchodníka kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu Obchodníka, ktoré by malo pre neho právne účinky alebo významný dosah, ak sa také rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Kupujúci má právo žiadať Obchodníka o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom Obchodník je povinný žiadosti Kupujúceho vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia Obchodník informuje Kupujúceho v lehote podľa odseku 8.21. Kupujúci nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov Kupujúceho, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov Obchodník vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke Kupujúceho, alebo ak Obchodník na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov Kupujúceho.

 14. Ak Kupujúci uplatní svoje právo

1/ písomne a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom Kupujúci doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania,

2/ osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis Kupujúceho; kópiu zápisnice je Obchodník povinný odovzdať Kupujúcemu,

3/ u sprostredkovateľa podľa bodu 1 alebo 2 tohto odseku, je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať predávajúcemu bez zbytočného odkladu.

 15. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

 16. Ak Kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.

 17. Ak Kupujúci nežije, jeho práva, ktoré mal podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka osoba.

 18. Žiadosť Kupujúceho podľa odseku 9., 10. 1/, 3/ až 6, a odseku 12. až 14. vybaví Obchodník bezplatne.

 19. Žiadosť Kupujúceho podľa odseku 8.10. 2/ vybaví Obchodník bezplatne okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie Kupujúcemu, ak osobitný zákon neustanovuje inak.

 20. Obchodník je povinný písomne vybaviť žiadosť Kupujúceho podľa odsekov 19. a 20. najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti

21. Obmedzenie práv Kupujúceho podľa odseku 8.12. Obchodník bez zbytočného odkladu písomne oznámi Kupujúcemu a Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

 22. Obchodník vyhlasuje, že v súlade s ust. § 15 ods. 1 písm. b) ZnOOÚ spracúva osobné údaje Kupujúceho na účely uvedené v odseku 8.2. týchto podmienok prostredníctvom týchto sprostredkovateľov:

 

Tieto obchodné podmienky sú platné odo dňa 01.01.2025.

 

Reklamačný poriadok www.vinarnatura.sk

Záručné podmienky

Na predávaný tovar, pokiaľ nie je určené inak, je poskytovaná zákonná záručná doba 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Faktúra, doručená Kupujúcemu spolu s tovarom, slúži zároveň ako záručný list.

Ku každému zakúpenému tovaru od Obchodníka sa prikladá faktúra ( na predajni pokladničný blok z registračnej pokladne), ktorá slúži zároveň ako záručný list. Platnosť záručnej doby začína vystavením tohto dokladu a predlžuje sa o dobu, po ktorú bol výrobok v oprave. V prípade výmeny sa záručná doba nepredlžuje.

Výnimky v rámci štandardnej záručnej doby

- na gumenný vak v lisoch a na odkalovacie vaky je záruka skrátená na 1 rok

- 1 rok na príslušenstvo k nerezovým nádržiam (manometer, pumpa, silikónové tesnenie, kvasný ventil)

Spôsob riešenia reklamácie v záručnej dobe

V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky na tel. čísle 0905 260 412 alebo cez emailnaturanerez@gmail.comoznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie. Miestom na dopravenie reklamovaného tovaru je adresa Obchodníka, Kupujúci si môže právo na opravu chybného tovaru uplatniť:

                  - osobne v Kolíňanoch (Ulica Pod Borinou 23),

                  - alebo zaslaním balíka na vlastné náklady Kupujúceho na adresu NATURA Kolíňany s.r.o., Ulica Pod Borinou 23, 951 78 Kolíňany (tovar je vhodné posielať poistený, nakoľko Obchodník neručí za jeho prípadnú stratu alebo poškodenie počas prepravy).

Reklamovaný tovar musí byť kompletný. Po podaní reklamácie tovar riadne zabaľte (pokiaľ možno v originálnom obale), aby neprišlo k inému poškodeniu a priložte podpísaný list/žiadosť s presným popisom reklamácie, fotokópie faktúry (resp. bločku) a príslušné komponenty, návod atď., ktoré boli súčasťou balenia. Obchodník nepreberie reklamovaný tovar zaslaný na dobierku.

Pri odstrániteľnej chybe má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje Obchodník a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak ide o neodstrániteľné chyby, ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, môže Kupujúci požadovať výmenu chybného tovaru za bezchybný. Pokiaľ výmena chybného tovaru za bezchybný zo strany Obchodníka nie je možná, môže Kupujúci požadovať zrušenie zmluvy a vrátenie zaplatenej čiastky.

Po vybavení reklamácie vyzve Obchodník Kupujúceho formou, ktorú si dohodli pri prijatí reklamácie, k prevzatiu opraveného tovaru a reklamačného protokolu.

Reklamácia bude vyriešená štandardne do 30 dní od prevzatia reklamovaného tovaru Obchodníkom. Uplynutím tejto lehoty má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy alebo výmenu výrobku za nový.

Záruka sa vzťahuje iba na výrobné vady. Nárok na uplatnenie záruky nie je možný v nasledujúcich prípadoch:

- ak dňom prevzatia do opravy vyprší záručná doba reklamovaného tovaru, porušením ochranných pečatí a nálepiek, ak sa na výrobku nachádzajú - poškodením tovaru pri preprave (tieto škody je nutné riešiť priamo s dopravcom),

- ak sa tovar používal v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi bežnému  prostrediu. Neodbornou inštaláciou, používaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- ak bol tovar poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo v rozpore so všeobecnými zásadami,
- ak došlo k neoprávnenému zásahu do zariadenia alebo k iným úpravám bez odobrenia Obchodníka,
- ak došlo k zapojeniu do elektrickej siete, ktorá nezodpovedá príslušnej norme STN resp. príslušným európskym normám v súlade so zhodou s našou legislatívou,

- ak došlo k poškodeniu tovaru živlami,- záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci alebo jej častí, spôsobené používaním.

V prípade neoprávnenej reklamácie

Ak reklamovaná závada bola spôsobená Kupujúcim, najmä poškodením výrobku, nevhodným používaním alebo nevhodnou manipuláciou, Kupujúci je povinný nahradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s vybavením reklamácie (náklady spojené s opravou a testovaním).

Poškodenie vzniknuté pri preprave

Kupujúci si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri jeho prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať s príslušným vodičom protokol o škode / reklamácii. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite prepravcovi po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nebudú akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu. Pri nedodržaní týchto podmienok nemôže Obchodník niesť zodpovednosť za poškodený obsah zásielky. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca. Po spísaní zápisu o škode s prepravnou spoločnosťou a kladnom doriešení reklamácie s prepravnou spoločnosťou, Vám zašleme nový tovar.

Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra, alebo poškodenie zásielky zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby.

Obchodník neručí Kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy Kupujúceho.

Tento reklamačný poriadok je platný od 01.01.2025. Zmeny reklamačného poriadku sú vyhradené.

 

 

 

 

 

 


Scroll To Top